Laatst toegevoegd
- De huidige mensvernietigende ontwikkelingen voor onze scholen9 februari 2023 - 18:31
- De gevaarlijke basis van Acceptance and Commitment Therapie3 februari 2023 - 23:42
- Zal ik nog waarheid vinden? Een overdenking over postmodernisme3 februari 2023 - 10:12
- Islam – de religie van de leugen3 februari 2023 - 10:02
- Onze kinderen beschermen tegen demonische invloeden1 februari 2023 - 16:20
Categorieën
- Bijbel en New Age (92)
- Bijbel en Onderwijs (371)
- De Bijbel in de Basis (273)
- Evolutie? Nee! (49)
- Godsdienstmethoden (2)
- Huis van Islam (80)
- Occult en Licht (255)
- Ontdek het leven (3)
5 Feiten die voor een recente schepping. pleiten
INHOUD INTRODUCTIE FEIT 1: De Bijbel laat een evolutionistische interpretatie niet toe. De Bijbel bevat geen enkele tekst die op evolutionistische ontwikkeling wijst. De Bijbelse taal is nauwkeurig over de duur van de schepping. Het eerste vers is Gods eerste test van geloof. Het scheppingsverhaal komt niet overeen met de evolutionaire voortgang. De […]
100 occulte symbolen en hun betekenis
100 occulte symbolen en hun betekenis (klik op de titel)
wetenschappelijke problemen met een materialistische etatistische evolutietheorie
Dr. John J.L. Jacobs De evolutietheorie kent vele varianten. De bekendste is de theorie dat alles spontaan en toevallig is ontstaan uit één grote oerknal. Vanuit de wetenschap bestaan hiertegen vier bezwaren. Ten eerste, de oerknal. De formule van Einstein (Energie = massa maal het kwadraat van de lichtsnelheid) laat geen ruimte voor toename in […]
Wat is de waarheid?
– De Bijbel vertelt ons dat er een man met de naam Jona geweest is, die naar de Ninevé ging om te prediken. En dat er als gevolg van zijn boodschap daar een grote opwekking begon. De mensen en de koning keerden zich tot God en veranderden hun goddeloze leefwijze. Daar kun je blij […]
Waarom verzet tegen evolutieleer? Wat is het doel?
Onderscheiden waarop het aankomt Het gaat om het geloof in Jezus Christus, niet om oppositie tegen serieuze wetenschappers. Evolutieleer is niet meer of minder anti Bijbels, dan wat geleerd wordt bij veel andere vakken. Bijvoorbeeld: – Economie, waar geleerd wordt begeerte op te wekken bij de mens, die onbeperkte behoeften zou hebben, gaat in […]
Vier grote raadsels van de schepping voor de biologie
Is het wel waar? Aanhangers van de scheppingsleer (creationisten) wordt vaak verweten dat ze de ‘onbegrijpelijke wonderen van de natuur’ aangrijpen om daarmee te bewijzen dat er wel een Schepper moet zijn: “Het zit te mooi en te complex in elkaar – dat moet God wel gedaan hebben.” Er is een eigenaardige geschiedenis gaande aangaande […]
Kernvragen met betrekking tot onze oorsprong
Kernvragen met betrekking tot onze oorsprong Ouders kunnen meemaken dat hun kinderen het zwaar te verduren hebben omdat ze op school door hun leraar belachelijk gemaakt worden vanwege hun geloof in een schepping. De onderstaande case zou gebruikt kunnen worden als illustratie van de omgekeerde situatie om op deze wijze de leerkracht tot andere gedachten […]
Energie mysterie
Voor opbouw van moleculen en cellen is energie nodig, bruikbare energie. Die energie wordt geleverd door de zon. De energie van de zonnestraling wordt opgeslagen in energierijke moleculen en voedsel. Voor dit proces, dat fotosynthese genoemd wordt, is het complexe molecuul P680 nodig. (Een onderdeel van P680 is het bekende molecuul chlorofyl). Wetenschappers die onderzoek […]
Evolutie theorie de Bijbel
Evolutie theorie; de Bijbel Hoe kijkt men, wat ziet men? Aardrijkskunde studenten leren “geografisch” waarnemen. Ze leren dat men alleen datgene ziet wat men herkent. Een ongeschoolde ziet bijvoorbeeld alleen een stad aan een rivier. Een geograaf interpreteert de ligging aan de buitenbocht van de rivier als de meest geschikte plaats waar schepen vroeger konden […]
Basisvorming
De Bijbel in de Basis: methode beschrijving basisvorming Godsdienstmethode voor de basisvorming in het voortgezet onderwijs: Klassen 1-3 havo/vwo Klassen 1-4 vmbo. Kennis van de Bijbel De Bijbel in de Basis is een eigentijdse bijbelcentrische methode voor het godsdienstonderwijs in het voortgezet onderwijs. Inhoud en vormgeving sluiten aan bij de leerwereld van de leerling van de […]